Zapiekanka Bałkańska (5 składników)

Ajvar to jeden z tych smaków, które bezapelacyjnie kojarzą mi się z Chorwacją. Odkąd pojechałam tam pierwszy raz, od czasu do czasu w mojej lodówce pojawia się słoiczek tej warzywnej pasty. Kiedyś, gdy robiłam nadziewaną cukinię, zabrakło mi przecieru pomidorowego do mięsa, a jedyne co ostało się w lodówce to smutny, samotny słoiczek ajvaru. Okazało się, że połączony z mielonym mięsem i zapieczony daje tak fantastyczny smak, że od tamtej pory ta kombinacja pojawia regularnie na naszym stole. 
Ta zapiekanka jest intensywna w smaku, paprykowa, delikatnie pikantna i mega prosta do przygotowania.

Składniki
► ryż jaśminowy [50 g / pół woreczka ]
► mięso mielone z indyka [100 g]
► olej rzepakowy [ 5 g / łyżeczka ]
► cukinia [500 g / średnia sztuka ]
► ajvar pikantny [100 g]

Dodatkowo
► sól [łyżeczka]
► papryka słodka [łyżeczka]
► przyprawa do gyrosa [pół łyżeczki]  
 
Przygotowanie
  1. Cukinię pokroić w cienkie półcentymetrowe plasterki i doprawić połową soli, połową papryki i przyprawą do gyrosa.
  2. Mięso doprawić solą i przesmażyć na łyżeczce oleju. Gdy lekko zbrązowieje, dodać ajvar i dokładnie wymieszać.
  3. Zapiekankę układam warstwowo : warstwa plasterków cukinii, warstwa ugotowanego ryżu, mięso i ponownie cukinia.
  4. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 15-20 min.

Smacznego!

Etykiety: , , , , , , , , , ,