,,Parmezan'' z kruszonych migdałów.

Są takie przepisy, które nie przestają mnie zadziwiać - jakim cudem niekiedy z tak zdrowych i prostych składników wychodzi coś co smakuje tak pysznie? To właśnie jeden z nich. Jeśli ograniczacie nabiał lub macie nietolerancję laktozy i cierpicie, bo nie ma czym posypać włoskiego makaronu to mam rozwiązanie. Taki ,,parmezan'' jest genialnie pyszny, jak dla mnie smakuje dokładnie jak posypka serowa, którą dodaje się do chipsów czy krakersów, na pewno wiecie o jakim smaku mowa ;D Mam już kilka pomysłów na dania z udziałem tego cuda. To super opcja dla dzieci, które domagają się niezdrowych, słonych przekąsek - ten proszek sprawi, że wszystko będzie smakować jak zdjęte z półki z niezdrowymi rarytasami ;) Potrzebne do przepisu płatki drożdżowe dostaniecie w większości sklepów ze zdrową żywnością.
kalorie i makroskładniki dla 1 łyżeczki ,,parmezanu''
Składniki:
migdały [80 g / 8 łyżek kruszonych migdałów]
► płatki drożdżowe [24 g / 8 łyżek]
► sól [1 i 1/2 łyżeczki]


Przygotowanie:
  1. Migdały pokruszyć blenderem lub młynkiem do kawy do konsystencji przypominającej grube ziarenka piasku. Przed kruszeniem można je podpiec i obrać ze skórki, ale ja zrezygnowałam z tego kroku z dwóch powodów: 1) lenistwo 2) w skórce jest wiele dobroci ;)
  2. Do migdałów dodać płatki drożdżowe i mielić wszystko blenderem jeszcze przez moment, do rozdrobnienia płatków (nie mieszać zbyt długo, żeby migdały nie zamieniły się w pastę)
  3. Dodać sól i dobrze wymieszać. 
Smacznego!

Etykiety: , , , ,