Cynamonowe kopytka ze słodkich ziemniaków (2 składniki)

Jako wierna fanka zwykłych, białych ziemniaków, jakoś niechętnie przekonywałam się do ich słodkiego kuzyna. Bataty biją rekordy popularności wśród miłośników zdrowego stylu życia, więc stwierdziłam, że te zachwyty muszą być czymś uzasadnione. Próbowałam frytek - nie podeszły. Ugotowałam je więc bez konkretnego pomysłu i podczas gotowania dostałam mini olśnienia - tak powstały te cynamonowe kopytka. Składają się tylko z 2 składników i odrobiny przypraw, są lekko słodkie bez żadnego dodatku cukru, mięciutkie i delikatnie pomarańczowe. Koniecznie musicie ich spróbować ;)

kalorie i makroskładniki dla 1 porcji
Składniki
Składniki na 3 porcje
► słodkie ziemniaki [400/500 g / 1 średnia sztuka]
► mąka [200 g]

Dodatkowo
► imbir w proszku [1/4 łyżeczki]
► gałka muszkatołowa [1/4 łyżeczki]
► cynamon [1 łyżeczka]
► sól morska [mała szczypta]
 
Przygotowanie:
  1. Obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki ugotować do miękkości.
  2. Wystudzone, ugotowane ziemniaki rozgnieść widelcem lub rozdrobnić blenderem.
  3. Dodać mąkę i przyprawy, zagnieść ciasto. 
  4. Powstałe ciasto podzielić na 4 części, uformować wałeczki i nożem ucinać kopytka (w razie potrzeby podsypywać blat mąką, ciasto może być klejące).
  5. Kopytka wrzucać do wrzątku i gotować ok. 2-3 minuty od wypłynięcia na powierzchnię (gotować kopytka partiami, nie wrzucać zbyt wielu sztuk jednocześnie do garnka, żeby się nie posklejały, ja wrzucałam ok. 8 sztuk jednocześnie).
  6.  Gotowe kopytka podawać posypane dodatkową porcją cynamonu lub innymi ulubionymi dodatkami. Mi najbardziej smakują z klasykiem dzieciństwa, czyli bułką tartą na oleju kokosowym z łyżeczką cukru trzcinowego i cynamonem.

Smacznego!

Etykiety: , , ,