Ulubiony, bazowy przepis na zdrową granolę (3 składniki)

Uwielbiam granolę, ale od kiedy zaczęłam czytać składy jakoś nie mogę się zmusić do kupna sklepowych wersji naszpikowanych tłuszczami trans i syropem glukozowo-fruktozowym. Oczywiście podejść do domowej granoli miałam bardzo dużo i skład mojej mieszanki też nieustannie się zmieniał. Byłam przekonana, że dobra, chrupiąca granola musi zawierać w sobie olej albo masło i dodatkowo być podsypana cukrem. Aż nie doszłam do tego przepisu :) To wersja bazowa, bez względu na to czy chcecie do niej dodać orzechów i czekolady czy kokosa i suszonych owoców - ta baza zawsze się nada! Pysznie chrupie, składników jest mało, a całość jest bardzo prosta do wykonania. Spróbować nie zaszkodzi, a może stanie się także Waszym ulubionym przepisem :) Na zdjęciu moja wersja żurawinowo-migdałowa.
PS. nie podaję kaloryczności, bo to wersja bazowa - kalorie Waszej granoli będą zależały od dodatków, na jakie się zdecydujecie.

Składniki
 składniki na duży słoik
płatki owsiane [220 g /2 szklanki]
► masło orzechowe [125 g / 1/2 szklanki]
► miód/syrop z agawy/ syrop klonowy [80 g / 1/4 szklanki]
 
Przygotowanie
  1.  Wymieszać miód z masłem orzechowym. 
  2. Dodać płatki i porządnie wymieszać. 
  3. Dodać ulubione przyprawy i dodatki, orzechy, pestki, czekoladę, wiórki, jeśli lubicie bardzo słodką granolę można też dodać ksylitolu czy cukru trzcinowego.
  4. Rozprowadzić równą warstwą na papierze do pieczenia i piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 20 min, mieszając całość w połowie czasu pieczenia. Granola wyjęta z piekarnika będzie delikatnie miękka, ale twardnieje i staje się bardziej chrupiąca po wystudzeniu.
  5. Wystudzić granolę, dodać suszone owoce i  przełożyć do szczelnego słoika. Dobrze przechowywana utrzymuje świeżość do 5 dni (być może dłużej, ale nigdy nie uchowała się u nas przed kompletnym pożarciem przed upływem 5 dni :)

Smacznego!

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.445220809009177.1073741832.361368020727790&type=3

Etykiety: , , , ,